Praznična sniženja mamac za kupce

Pred novogodišnje praznike sve vrvi od reklama za velika sniženja, iako su šarene brojke često samo dobar mamac za lakovjerne kupce.

Kraj godine je period u kom vlada novogodišnja euforija trošenja novca na kupovinu poklona, ukrasa i jeftine odjeće iz prošle sezone. Imajuću u vidu da ljudi poklanjaju stvari koje inače ne bi kupili, trgovci su to dobro iskoristili, mameći ih sniženjima na uglavnom nepotrebne stvari.

Upravo zbog toga, u Banjaluci gotovo da nema trgovine bez plakata „sniženje do 70 odsto“ ili „sniženje 50 odsto do isteka zaliha“.

Iako zvuči primamljivo, ekonomisti upozoravaju kupce da budu oprezni, jer sniženja uvijek imaju neku „caku“.

– U većini slučajeva sniženi su samo određeni proizvodi, bez da je naglašeno koji. A što se tiče cijena koje su na kasi i onih na artiklima, zna biti razlike, jer sve zavisi kako se obračunava.

Trgovci popust mogu računati na prodajnu cijenu ili na nabavnu, za koju kupac ne zna kolika je bila, tako da tu postoje različiti mehanizmi – objašnjava ekonomista, Zoran Pavlović.

Pavlović dodaje da trgovci na sve načine pokušavaju privući kupce i ostvariti dobar promet, a kraj godine i novogodišnja euforija je idealna prilika da se riješe starih zaliha.

Da bi kupici izbjegli neprijatna iznenađenja na kasi, cijene trebaju provjeriti ranije i imati u vidu da niko neće 70 odsto sniziti cijene nove kolekcije.

– Pred Novu Godinu je najviše snižena stara roba, jer prodavci žele da oslobode skladište za novu kolekciju. Pored raznih varijanti obračunavanja popusta, postoji roba koja je mnogo snižena, čak i do tog nivoa da prodavac nema zarade, samo da se riješe tih proizvoda. Tako da su ta sniženja korisna za kupce, ali svakako trebaju biti oprezni – objašnjava Pavlović.

“Ne vjerujem baš da je sniženo toliko koliko oni reklamiraju i koliko pišu na pojedinim radnjama, zato i ne kupujem na ovim „velikim novogodišnjim popustima”, kaže Dušanka Labus, penzionerka.

 

EuroBlic