Banjalučki prevoznici traže iz budžeta pare za vozače autobusa

Javni prevoznici zatražiće novac iz budžeta Grada Banjaluka, kako bi povećali plate vozača.

Tvrde da mnogi njihovi vozači odlaze u inostranstvo u potrazi za većom platom, jer oni sa trenutnim troškovima nisu konkurentni.

Predsednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni saobraćaj Goran Starčević naglašava da prevoznici posluju sa gubicima i da će Gradskoj upravi poslati zahtjev za novčanu pomoć. Podsjeća da Banjaluka ne subvencioniše javni prevoz, za razliku od drugih gradova u regionu, te da su svi popusti za putnike „na leđima prevoznika“.

– Naš zahtjev nema veze sa predizbornom kampanjom, već činjenicom da su sada u pripremi nacrti budžeta za sledeću godinu – kategoričan je Starčević, koji nije želio da prognozira koliko bi im novca bilo potrebno iz gradske kase.

Direktor “Autoprevoza“ Dejan Mijić ističe da njegovi vozači primaju 500 KM platu, bez toplog obroka i prevoza, iako je svjestan da zaslužuju više. Podsjeća da su prevoznici ove godine snizili cijenu karata na 1,40 KM, što im je dodatno otežalo poslovanje.

– Namjera nam je da podignemo standard radnika, ali to ne možemo sa ovim prihodima. U međuvremenu je opet porasla cijena goriva, a pri tom se konstantno smanjuje broj putnika – ističe Mijić, napominjući da ulažu i u obnavljanje voznog parka.

Trend pada cijena

Podsjetimo da je cijena karte od 1,60 KM važila kada je litar goriva koštao oko 2,40 KM, a da se sada na pumpama može nabaviti za oko 1,70 KM, što je za 29 odsto jeftinije.

Karta je, s druge strane, jeftinija samo 12,5 odsto. Da bi pratila cijenu goriva, cijena karte bi zapravo trebala da bude 1,14 KM, a ne 1,40 KM!

Prema tome, na svakoj prodatoj karti prevoznici imaju ekstra profit od 26 feninga. Zato prilično čudno djeuje njihova matematika, prenosi EuroBlic.